Co tak naprawdę chcesz powiedzieć ludziom, którzy podglądają Twoją firmę w SM?

Oglądałem niedawno ciekawy wykład na temat reklam na Facebooku. Facet opowiadał o różnych swoich doświadczeniach i pokazywał przykłady. Miał do przygotowania reklamę sklepu oferującego akcesoria dla wędkarzy i stworzył dwie kreacje.
W obu tekst był taki sam, różniły się zdjęciami.
Na jednym zdjęciu były uginające się od towaru półki ze sprzętem, a na drugim scenka: łódka, woda, słońce, dwóch wesołych facetów z wędkami.
Jak myślisz, która reklama radziła sobie lepiej? W końcu to sklep, klienci przychodzą po towar, musi być „na bogato i w dobrej cenie”, więc pokażmy im to!

A guzik! Dwóch wesołych facetów na łódce „sprzedało” się lepiej, niż pełne półki towaru.
Dlaczego? Bo ostatecznym celem zakupu wędki nie jest posiadanie wędki, tylko radocha z wspólnego łowienia ryb. Albo samotnego – jak kto woli. Albo jak to widać czasami nad rzeką – siedząc w bezpiecznej odległości kilkudziesięciu metrów od kolegi 🙂

Każdy, kto prowadzi własną firmę ma coś do zaoferowania klientom. Produkty lub usługi.
I teraz pojawia się fundamentalne pytanie: co Ty tak naprawdę oferujesz? Jak możesz pomóc klientom rozwiązać ich problem? Jeśli określisz to na samym początku łatwiej będzie Ci świadomie i konsekwentnie promować konkretną ofertę do klienta i opowiadać o tym poprzez Internet, Facebooka i Instagrama.

Żeby dobrze przygotować komunikację z klientami i osobami obserwującymi Twoją markę musisz odnaleźć „to coś” co jest dla nich najważniejsze i co możesz im zaoferować.
Im bardziej konkretna marka i bardziej wyspecjalizowana, tym łatwiejsza do zapamiętania i skojarzenia później. To trochę jak z ludźmi. Bardziej atrakcyjni są ci o jasnych poglądach, zainteresowaniach i mający w sobie „to coś”, niż takie trochę rozmemłane kluchy bez pomysłu na siebie. Zgadza się?
Jeśli zabierasz się za komunikację przez SM musisz wiedzieć kim jesteś. Ba – jeśli w ogóle zabierasz się za budowanie marki – musisz wiedzieć jaką markę tworzysz, dla kogo, czym się wyróżnisz. Dużo musisz wiedzieć i przemyśleć na początku 🙂

Tak samo trzeba zaplanować działania promocyjne, które będą spójne z całą resztą i trafiały z takim przekazem, który najbardziej zainteresuje klienta.
Twoi klienci wolą pełne półki, czy łódki?

Nie wiesz jak? Nie masz czasu? Zadzwoń!
Posłuchamy o Twoim biznesie, wpadniemy z wizytą, zobaczymy co ciekawego masz do zaoferowania klientom. Przyglądniemy się konkurencji.

Stworzymy dla Ciebie strategię komunikacji w SM, dzięki której będziesz łatwiej i taniej docierać do nowych klientów, nauczymy Cię co robić, a czego nie i wskażemy jakich błędów unikać. Dostaniesz oprócz tego wiedzę, którą wykorzystasz również „na żywo” – nie tylko w Internecie!

Zadzwoń: 884-827-922 lub wyślij wiadomość przez Messengera i zacznij wykorzystywać potencjał drzemiący w SM zanim zrobi to Twoja konkurencja.
DD.

Foto: Designed by Ariefsetiawan / Freepik